Veelgestelde vragen

Op deze pagina staan een aantal veelgestelde vragen.

Wat zijn de voorwaarden voor het plaatsen van een zonnescherm?

Het huishoudelijk reglement stelt de volgende eisen:

  1. Er mag enkel zonwering worden geplaatst met een effen bloedoranje kleur (Swela 34226 of 34926). Er mag enkel een uitvalscherm of knikarmscherm worden toegepast.
  2. Het is niet toegestaan een zonwering te bevestigen aan een bovenliggend balkon of dakconstructie.
  3. In afwijking van 1 en 2 mag een verticale zonwering worden geplaatst op de balkons van de appartementen 113, 114, 213, 214, 313, 314, 413 en 414. Deze verticale zonwering mag worden bevestigd aan het bovenliggende balkon of dakconstructie.
  4. Het aanbrengen van rolluiken voor de ramen is niet toegestaan.

De in het huishoudelijk reglement opgenoemde typen doek zijn niet meer leverbaar. Ook is het ‘technisch zilver’ waarin de omkasting doorgaans gemaakt wordt steeds minder goed leverbaar. In de jaarvergadering 2020 is daarom het volgende besloten:

Het nieuwe typenummer is Dickson Orchestra 0020-120 oranje/rood. Voor de omkasting van de schermen geldt dat deze uitgevoerd moeten worden in technisch zilver of geanodiseerd de kleur RAL9006. 

Moet er een zonnescherm geplaatst worden met een hoogwerker? Maak dan tijdig een melding aan via de e-Conciërge om het grote hek open te doen (dit staat standaard op slot), anders kan de aannemer niet in de tuin komen.

Wat moet ik doen wanneer ik een extra fiets heb?

Het is mogelijk een extra stallingsplaats aan te vragen via het meldingsformulier. In de fietsenkelder is momenteel geen ruimte voor extra fietsen. De plek voor een extra fiets komt te vervallen wanneer de ruimte nodig is voor nieuwe bewoners die hun eerste fiets willen plaatsen.

Waar kunnen gasten hun fiets plaatsen?

Gastfietsen moeten voor de flat worden geplaatst. Het is niet toegestaan gastfietsen te plaatsen in de fietsenkelder of de stalling in de tuin. Deze fietsen worden verwijderd door de VvE.

Wie moet ik bellen voor de toestemmingsprocedure?

Het maken van een afspraak verloopt via VvE Compleet. De benodigde formulieren met uitleg zijn hier te downloaden voor koop en huur. Houd rekening met een doorlooptijd van maximaal 4 weken. Vraag toestemming dus tijdig aan!

Ik wil de verwarming aanpassen – kan dat?

Ja, dat kan. Maar enkel tijdens het jaarlijkse onderhoud in de zomer. De werkzaamheden moeten uitgevoerd worden door de VvE; de kosten worden aan u doorbelast. U kunt dit doorgeven via het meldingsformulier.

Mijn huisnummer staat niet in de lijst voor de e-concierge? Hoe voeg ik die toe?

Waarschijnlijk heeft u nog geen machtiging afgegeven voor de incasso van de verschuldigde kosten. Neem contact op met VvE Compleet.

Ik wil de logeerkamer afzeggen of wijzigen, kan dat?

Het is niet mogelijk een logeerkamer te annuleren. We vinden het fijn wanneer u het doorgeeft, maar de kosten worden niet gerestitueerd. Wanneer u de kamer langer moet gebruiken dan kan dit soms wel. In beide gevallen kunt u dit doorgeven via het meldingsformulier.

Hoe is de schoonmaak en het onderhoud van het flatgebouw geregeld?

Dit is uitbesteed aan een schoonmaakbedrijf. Vier maal per week is er een schoonmaker aanwezig. Daarnaast is er éénmaal per week (meestal op dinsdagochtend) een facilitair medewerker aanwezig die kleine klusjes oppakt.

Als u iets wilt melden, dan willen we vragen dit te melden via het formulier. In dat geval wordt het ofwel doorgezet naar het schoonmaakbedrijf, ofwel naar een andere dienstverlener.

Ik heb geen wachtwoord voor de eConcierge, hoe kom ik daar aan?

Het wachtwoord is opgenomen in vrijwel iedere nieuwsbrief van de VvE waarin wordt verwezen naar de eConcierge. Mocht dat toch niet te vinden zijn, gebruik dan het algemene meldingsformulier. Dit kan gebruikt worden zonder wachtwoord.

Kan de verhuisdeur open gezet worden?

Ja, dit is mogelijk. De verhuisdeur zit normaal op slot, maar op aanvraag kan deze van het slot gedaan worden, zodat u gemakkelijker grote meubelstukken kunt vervoeren.

Vraag dit tijdig aan via het meldingsformulier.

Let op: blokkeer nooit de elektrische deur. Dit leidt tot storingen waardoor de deur niet meer goed dicht valt.

Is het mogelijk een extra sleutel te krijgen voor de deur?

Chipsleutels en sleutels voor de achterdeur worden via de VvE verstrekt (tegen betaling). Deze kunt u aanvragen via dit formulier. De VvE verstrekt geen kopieën van sleutels van bergingen en voordeuren.

Een aannemer moet met een hoogwerker of ander apparaat door de tuin om bij mijn appartement te komen. Bijvoorbeeld om een zonnescherm te plaatsen. Kan dat?

Ja, dit is mogelijk. Maak tijdig een melding aan via de e-Conciërge, zodat het hek van het slot gehaald kan worden. Als er niet (tijdig) een melding aangemaakt is, kan de aannemer er niet in.

Deels moeten apparaten over het gras rijden. Met name in natte perioden is dit lastig. Vraag de aannemer om zo nodig rijplaten mee te nemen. U bent verantwoordelijk voor eventuele schade aan het gazon.